HTML

Vacilla Vilmos

Rosszul dönteni bárki tud. Úgy dönteni, hogy nem döntünk, az is döntés. Murphy szerint. Nem dönteni - az viszont kudarc. Tragikomikus, hogy hirtelenderögtön döntenem kell a vagyonom egy része és a jövőm ügyében, de ehhez minimális támpontot sem kapok. Gondolom, nem vagyok ezzel egyedül. Ezért indítottam el ezt a blogot.

Friss topikok

Linkblog

Rodeó

2011.09.06. 13:56 vacillavilmos

Úgy egy hónapja véget ért az uborkaszezon, megbolydult a pénzvilág. A tőzsdék rodeóba kezdtek, államcsődökről, egekbe szökő törlesztőkről jöttek a rémhírek.

Rápillantottam manyup számlámra, ahol 1,41-es aktuális árfolyammal ott vigyorgott a hárommilliócska. Ami ugye a 2008-2009-es mélyrepülés után egymilliós veszteségről tornázta vissza magát.

Elkezdtem aggódni: nem lenne-e jobb biztonságos portfólióra váltani? Ha megint hullámvasút jön, jó lenne keveset bukni.

Felhívtam az ügyfélszolgát, hogy mit tud javasolni. Semmit. Nem teheti. Hát köszi.
A honlapon kezdeményezhetem a portfólióváltást. Ezt eddig is tudtam. Kapok egy megerősítendő e-mailt. Tíz napon belül megtörténik a váltás, de csak a megerősítés után.  Ezt is tudtam. De vigyázzak, realizálom az esetleges veszteséget!
Na, ezt nem tudtam.

Az elhatározást tett követte, online kezdeményeztem a váltást. A taktikám az volt (lett volna), hogy a megerősítő e-mailt csak akkor küldöm vissza, ha 10 napon belül nem esik nagyot a portfólióm értéke, hogy ne realizáljam a veszteséget.
(apróbetű: mert úgy működik ám a rendszer, hogy ha váltok, akkor az egész portfóliómat pénzzé teszik, és vesznek rajta új papírokat. Nem volna elég csak a kockázatos pakkot kicserélni benne?)

A visszaigazoló levélből előbújt a részletekben lakozó ördög: nem 10 napon belül kell megerősíteni, hanem a megerősítéstől számított 10. napon történik meg a váltás.
És hogy azalatt mi történik a tőzsdéken, azt csak a Jóisten tudja.

Nem vagyok egy nagy spekulátor, mi?

ui: ma megint rátekintettem az egyenlegemre. Egy hónap alatt 60ezer mínusz az eredmény. A hereszorító feszes, mi meg kapaszkodhatunk.

Szólj hozzá!

Címkék: portfólióváltás

A bejegyzés trackback címe:

https://vacillavilmos.blog.hu/api/trackback/id/tr393206530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása